.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خودروی ایرانی در مازندران تولید می‌شود

وزیر صنایع و معادن با اشاره به پیشرفت فیزیکی رو به رشد احداث کارخانه خودرو سازی مازندران در بابل گفت: خودروی ایرانی تا پایان سال در مازندران تولید می شود.

به گزارش شمال نیوز ، علی اکبر محرابیان  در مراسم رونمایی از موتور دیزل ملی کشور در شهرک صنعتی آمل افزود: احداث کارخانه خودرو سازی مازندران در بابل که از مصوبات سفر نخست دولت بوده در سفر دوم اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: سایت کارخانه خودرو سازی مازندران از هشت ماه گذشته آغاز شده و پس از عملیات خاکبرداری سوله های صنعتی این سایت ایجاد شده است.

وزیر صنایع و معادن مازندران با اشاره به اینکه تجهیزات اصلی کارخانه خودروسازی بابل در تهران آماده شده است، تصریح کرد: تا پایان سال شاهد تولید خودرو در کارخانه خودرو سازی مازندران خواهیم بود.

محرابیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی از موتور ملی ایران توسط رئیس جمهور در شرکت دیزل سنگین ایران یادآور شد: پیش بینی رونمایی از موتور ملی ایران حدود شش سال بوده که کمتر از موعد مقرر انجام شده است.

وی با بیان اینکه قدرتمندی و توانمندی و کارآمدی صنعتی در تولید این صنعت در کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: این صنعت با فکر، تلاش و تولید ایرانی صورت گرفته است.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی طی چند سال اخیر در صنعت نیرومحرکه کشور صورت گرفته است، گفت: پیش از این سه خودرو ملی در کشور طراحی و تولید شده و چندین موتور ملی نیز در کشور طراحی و تولید آن توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.

محرابیان در ادامه با بیان اینکه بیست سال محدودیت استقرار صنایع در مازندران این استان را عقب مانده از لحاظ صنعتی قلمداد کرده است، اظهار داشت: با مصوبه دولت مبنی بر استقرار صنایع با رعایت موازین زیست محیطی و حذف موانع افقهای توسعه صنعتی را در مازندران نمایان ساخته است.

وی همچنین اذعان داشت: با اجرای طرحهای آمایش صنعت و معدن شاهد رشد و توسعه صنعتی در مازندران و استانهای شمالی خواهیم بود.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به وجود هزاران کارخانه شالیکوبی سنتی در استان افزود: به لحاظ فرسوده بودن کارگاه ها میزان ضایعات برنج در استان فراوان است.

وی گفت: به دستور رئیس جمهوری مقرر شد چندین شرکت تعاونی متشکل از شالی کوبان تشکیل تا نسبت به احداث شالیکوبی های مدرن صنعتی با تسهیلات دولت اقدام کنند.

محرابیان همچنین با اشاره به اینکه احیاء کارخانجات نساجی استان از مصوبات سفر رئیس جمهوری به مازندران بوده است، اظهار داشت: در سفر دوم دولت به استان، مدیریت کارخانه نساجی قائم شهر زیان دهی خود را برطرف و هم اکنون در حال سوددهی است.

وی در مورد احیاء نساجی شماره 2 مازندران گفت: سهام این شرکت متعلق به بانک ملی بوده که این بانک عامل موظف است سریعا نسبت به واگذاری نساجی شماره دو استان به بخش خصوصی اقدام کند.

وزیر صنایع در پایان از آغاز عملیات اجرایی کارخانه کک سازی سوادکوه عصر امروز همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 مرداد 1388
به حد كافي خورو درست شده بفكر توليد لوكوموتيو وتجهيزات مترو وراه آهن باشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.